Sidvisningar förra veckan

lördag 29 januari 2011

Lördag. Match.

Igår var ledig dag. Den spilldes mest på torrklick och kolvputsning. I dag var det luftmatch så man var tidigt uppe och gjorde stora fysprogrammet. Åt en löjlig frukost och skjöljde ner med choklad. Choklad är aldrig fel, ibland verkar det till och med vara bra. Gott är det alltid. Kanonväder var det så solen sprutade in genom dörren till lufthallen. Med tanke på det valde jag ett lämpligt startspår. Med tanke på att det kom en gevärsskytt till vänster borde jag ha flyttat på mig. Det ska jag prova någon gång.

45 minuter före start var jag i hallen och hade skyttebrillorna på. 30 minuter före start stod jag klickande mot väggen. 5 minuter före start packade jag upp grejorna på skjutplatsen. Väl disponerad tid och allt kändes skitbra.
20 provskott gick aldrig riktigt bra men mot slutet märktes det iallafall att jag var skapligt inrattad. Och att det där geväret till vänster var alldeles för långt in i mitt synfält. Jag började matchen med en massa hårfina missar. Förmodligen en av de bästa 95:or jag gjort. Fortsatte med en 99:a, men då jag började se ryggar nedanför högra skygglappen kom jag ur det stimmet. Var tvungen att ta en paus tills de nobla gentlemännen hade insett att det inte gick att sätta tillbaka linorna i flickans taveltransportör.
Det gick aldrig att komma in i matchen igen. 96p. Och geväret kom närmare och närmare. Jag har aldrig varit så förbannad på någon annan än mig själv under en match. När drummeln började packa ihop var han riktigt yvig. I irriterad affekt blev det 2 st 93:or i rad. I sista serien hade jag sällskap av 2 andra skyttar som stod långt ifrån mig på varje sida, men jag var så hyperstingslig att jag tålde inte minsta ljud. Förmodligen hade jag inte klarat av att vara helt ensam heller. En bom i varje tavla = 571. Bara en 8:a men inte mer ändå.

Det blir ingen snabbpistolsmatch i morgon. Banan är helstängd i några dagar framöver på grund av polisiära angelägenheter tyckte jag mig förstå. Fetsynd. Så det blir ingen mer skottlossning för min del före luft-sm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar