Sidvisningar förra veckan

lördag 15 januari 2011

Lördag

Resumé av gårdagen: Stora fysprogrammet. Kontrollmätning av puls. Jag har en. Kontrollmätning av kropphyddans utbredning. Negativt. Grunnar på livets mening en stund. Inget resultat. Lite allmän vapenvård. Torrklickar i 8 timmar. Missar ingenting. Yoga.
Snoozade en timme extra imorse innan lätta fyspasset, så det var ljust och vackert ute på playan. Trots det var det inte en jycke i sikte. Tog ut mig rejält då jag sprang både fortare och längre än jag brukar trots att vaderna jäklas igen.
For på banan tidigt idag för att kunna ägna eftermiddan åt vintersporter. Väl där sågs parkeringen vara packad. Jag vet inte varför. Det small sporadiskt så någon var väl där i ett ärende.
När vi öppnade skuffen kom en herre fram för att palavra med oss. Vi förstod "om en timme" och "idag".
Vi misstänker på ogrundad anledning att det handlade om mat. Synd att karln inte kan göra sig förstådd.
Allsvenskan gick helt suveränt, men som vanligt bara fläckvis. Det finns stråk av misslyckanden emellanåt.
Det finns spasmer. Det finns dubbelhål på fel ställen. Men det börjar bli en aning lättare att få iväg dem och går de i tid träffar de allra flesta innertian.
Precis som igår har det återigen varit otroligt väder. Det syns att det är värme i luften. Har inte sett en termometer idag, men igår stod det 27 under en kort stund på en. Och mandelträden börjar blomma. Någonting tussilagoliknande, fast smalare och längre, blommar hejdlöst. Matte bakade semlor ikväll, som nedskjöljdes med choklad. Toppen uppladdning inför frimatchen mañana.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar