Sidvisningar förra veckan

måndag 10 januari 2011

Angående debaclet i Sävsjö

Tisdag
Det höll på att gå käpprätt ganska kvickt. Vi var ute i god tid för att ta bussen till Palma, så pass god tid att jag stretade emot. Ville inte stå och vänta på bussen i 20 minuter i onödan. Men se, där kom den raskt, för våran tidtabell gäller från busstationen uppe i gamla stan. Vem tänkte på det? Till saken hör att den brukar vara punktligt här enligt tiden där.
Snubben i infodisken på flygplatsen ljög för oss. Han lurade oss till Policia när jag frågade efter Guardia Civil. Ingen skada skedd med det, en längre promenad bara, men det spär på min uppfattning om att aldrig lita på en människa på en flygplats. Guardia Civilisten var tämligen medgörlig. Det kan vara för att jag hade rätt blankett korrekt ifylld med mig. På väg därifrån visade han oss på specialbagagebandet. Det visade sig senare vara fel specialbagageband.
Vid incheckningsdisken tyckte hon som satt där att ammunitionen till luftpistolen kunde åka i resväskan där vapenväskan var nedstoppad. Kollegan i disken bredvid var helt säker på det. 1 kolli checkades in.
Vid rätt specialbagage band väntade ett par nya Guardia Civilister vars uppfattning var avvikande. Argumentet att homogent bly inte är explosivt höll inte. I en bristfälligt hoptejpad papplåda checkades 1 ask kulor om 18 kilo (?) in. Dom ser jag aldrig mer, tänkte jag.
En trevlig finne höll oss sällskap i Madrid. Frankfurt har korta landningsbanor nuförtiden. Kanske dålig snöröjning. Lika långt att gå som vanligt.
18 timmar från start får vi resväskan och papplådan på det vanliga bandet och äntrar taxin på Arlanda.

Onsdag
Småmoddigt från Stockholm till Sävsjö. Utrustningkontroll etc. gick smärtfritt. Trettio träningsskott gick sådär. Prognosen sade 576. Mattes förväntningar, baserade på hennes träningsupplägg för mig, ligger  på
565-570 i nuläget. Sug på den du, tänkte jag. Men det saknar ju relevans som vanligt.

Torsdag
Sen start, 13:45. Tidigt på banan ändå enligt samåkningens natur. Startspår 11. Norskt huvudlag.
Har ingen aning om vad som händer i matchen. Jag tycker att jag darrar väsentligt mycket mer än brukligt och jag har ingen aning om vart kulorna tar matchen igenom. Att jag skvätter ut tre 8:or känner jag inte alls och det är ett helt fantastiskt bra resultat om man jämför med hur det kändes. Jämnt mellan 94 och 96. 570.
Det räckte till final. I finalen sköt jag två bra skott, men gick upp någon placering och slutade 4:a efter att ha legat trea ett tag.

Fredag
08:00. Plats 26. Normalt sett gör jag en bättre match på andra dagen. På sätt och vis höll den tesen nu också. Jag hade ganska god koll på vart det tog, dvs. jag kände alla spasmer och såg alla smådarrningar och jag blev inte alls förvånad för någonting. Gjorde lite fler provskott än vanligt då jag kände dubier inför att starta när det går så knackigt. Serierna varierade mellan 92 och 98. 567. 1 poäng från finalplats.

Lördag
12:15. Plats 4. En fullkomligt horribel tillställning. Blind. Tyckte ibland att det verkade bli lite mer förutsägbart om man gjorde si när allt det gråluddiga flimret gjorde så, och fläckvis tog det ganska bra, jag hade tex. en 95:a med en 7:a och 7 innertior. Frustrationstoppen var passerad och det norska huvudlaget var fimpat vid det laget. Fläckvis den absolut sämsta skjutning jag någonsin gjort.Variationer mellan 88 och 95. 555. Ett helt gäng poäng från finalen, där Wälikangas skötte sig ypperligt och vann klart och välförtjänt.

Söndag
Tidigt på morgon kom Khemi från Boden drällande i terminal 4 så man fick sig en pratstund, annars var det inte mycket bevänt med den dagen. Åter i lägenheten i Alcudia 21:30. 11+.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar