Sidvisningar förra veckan

torsdag 27 januari 2011

Onsdag & Torsdag

I går var det bara 1+ vid halv 8. Frosten låg tjock överallt. Alla fotspår på playan var stelfrusna så det var tämligen obehagligt att springa. Och fötterna värkte efteråt. Däremot har jag kommit på att man ska springa innan man hoppar rep. Känns bättre i den ömmande vaden då. Övrig fys blev ett hopkok av lilla och stora programmet, dvs. jag hoppade över MAQ-övningarna. Från början gjorde jag ju dem varannan dag, men vi tror att de behövs varje dag för att väcka den motsträvige gammelkroppen. Jag verkar skjuta bättre de dagar då jag har gjort dem. Orkade inte med dem i går. Anden är villig men köttet är svagt. ( Matteus 26:41)

Lite torrklick och sen iväg till banan. Luftpistol. Uppvärmning och 40 provskott innan omgång 5 av allsvenskan. Jag var ganska ilsken innan det var över. Nog om det. Matte stod bredvid och persade med 13 poäng. Medan hon diskuterade diverse siktskårors utformningar och dess fördelar med "Pedro", sköt jag mina 97:or i fläktarna från lexikonet för att få åka hem.

Torsdag. 10+ och hård vind. Det hade regnat men nästan torkat upp, och det var grått och tungsprunget. Hopprepet var trassligt över hövan och mellan tårna. MAQ-grejerna överlevdes.
2 rundor till olika butiker innan frukost och därefter 1,5 timme torrträning med aw 93:an. Till banan. Det började dugga så fort vi kom utanför dörren. Och innan vi var framme strilade det ganska bra.
Snabbpistol. En mycket rolig gren som fler borde pröva på. Första gången sedan veteran-sm tror jag.
Jag körde 2 matcher. Provserie innan första och det gick bra.

8 sek; 50 + 48 = 98         50 + 50 = 100
6 sek; 47 + 48 = 95         48 + 45 =   93
4 sek; 45 + 44 = 89         44 + 40 =   84
 Summa:            282   +                 277    =   559

8 sek; 49 + 50 = 99         49 + 50 =  99
6 sek; 49 + 47 = 96         43 + 46 =  89
4 sek; 45 + 40 = 85         44 + 45 =  89

 Summa:           280      +           277       557

Kort sagt, bättre än väntat. Taskig tajming. Svårt att lyfta till första skottet och svårt att avfyra det. Det går ofta långsamt och stressen blir stor liksom tempoökningen. På 6:orna skjuter jag med samma tempo för där har jag inte tid med riktning och velande så det smäller så mycket tidigare. 4:orna är som vanligt 90% panik.
Träffläget är högst på tredje tavlan och där är även spridningen störst i samtliga serier. På 5:e tavlan brukar jag trycka ner dem till vänster, men i dag lyfte jag upp dem till höger istället.

2,5 timme i lufthallen. Skjuter 8 serier. De flesta är 96:or. De 2 sista är bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar