Sidvisningar förra veckan

torsdag 20 januari 2011

Skitstandardmatch

Grått och 11+ från kl 6 imorse tills nu, 20,35. Förutom då det sken lite av och till på tavlan. Jag gjorde allt som man ska, upp i ottan för inget annat än joggingrunda, lätt frukost, kände på pickan, var på plats en halv timme före start men det blev ju 1 timme tack vare förseningar på banan. Det är ju inte för mycket iallafall. Eller...

21 startande. Himla många eldavbrott. Gemytlig stämning. Skjutningen begynnte med knepig provserie, vilket brukar vara bra för mig för då mildras min hybris. Den fortsatte med 49, 50 och 48, sen gick allt åt h-e.
Jag blev vinglig. Jag gjorde dåliga avfyringar. Ingen känsla för hur man gör när man ska avfyra. Ingen rytm. Och obefintlig tidsuppfattning. Pistolen smäller fast den pekar åt fel håll, då jag inte kan synka finriktning och avfyring.  Och växlande solsken. 190+ 185+ 178= 553. De flesta och fulaste bommarna sitter klockan 7-8, ända ute i 8:an. Många sitter klockan 2-3 men där går de inte utanför 9:an.
Jodå, puffran känns trevlig idag också.

Tur att man är fyra månader tidigare än brukligt. Då hinner man kanske komma i form innan säsongen är slut.
Ska börja på träning med att köra 8 serier 20:or, typ, innan 10:orna. Det kanske ger taktkänsla. Och det bör kunna eliminera behovet av sido korrigeringar pga. tempoökningen mellan momenten. Det jäkliga med dem är att jag vet aldrig om de behövs innan det är alldeles för tydligt att de behövdes. Och jag vet aldrig hur många. De var jättemånga idag.

Mallorkinsk elit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar