Sidvisningar förra veckan

lördag 22 januari 2011

Fredag

Regnat inatt, blåser så det är svårt att andas, 6+, playan helt ren på allt. Finns intet levande väsen eller något spår av sådant. Jag skulle ha haft handskar. Tillbaka på rummet igen gör jag hela stora programmet.

Det tokblåser fortfarande när vi far till skjutbanan. Det har snöat, värre nu än förra gången, ser vi på bergstopparna. 10+ i lufthallen. Jag börjar med att försöka skjuta en vanlig match, och förutom att första serien var en katastrof så gick det ganska bra. Fortfarande svårt att få iväg dem om jag bemödar mig med att vara det minsta noggrann. Slutar på 570.

Så kör jag 60 skott till, utan tidspress, men fort och bestämt. Prioriterar takt och tempo mer än noggrannhet. Så där som man aldrig vågar när det är match. Inga 8:or. Inte ens några fula 9:or. 579.

Kan inte vara många + när vi lämnar hallen. Det luktar snö och tokblåsten mojnar inte det minsta.
I aftonens analys står det bland annat att det brukar bli bättre resultat om man gör fysträningen fullt ut på morgonen. Ingen fys på morgonen kan sluta i djup misär. Så även ingen fys på 2 morgnar. Det verkar bli besvärligt framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar