Sidvisningar förra veckan

söndag 16 januari 2011

eldavbrott

Det började ju bra det här. Jag var uppe i ottan som vanligt, men fysen utsträckte sig bara till joggingrundan. Ynklig frukost för att undvika blodsockervallningar. For mot banan i god tid. Det fanns en del tjocka dimstråk efter vägen men det såg ut att klarna upp. Matte och mor släppte av mig på banan och for vidare för att utforska ett shoppingcenter.
Jag var först där och fick välja startspår själv,  och tog ett med lågt nummer helt efter planen. Men nu var det ju så att dimman blev värre så just det hade jag ingen nytta av. Provserien gick helt okej med gott om fina träffar. Första serien gick sämre, mot slutet var det svårt att räkna ihop de 88 poängen pga. tilltagande tjocka. Andra serien började med 2 10:or och sen såg jag ingenting i kikaren. I slutet på serien var det mycket svårt att se tavelraden. Det är första gången jag har avbrutit en match för att gå och fika.
Vi fikade en timme och det klarnade en aning så vi gick ut och försökte, men det var ingen som ville fortsätta. Och varenda pryl i skjuthallen dröp av väta. Vi tar den matchen någon annan dag lät det.
Matte och mor kom och hämtade mig och jag fick vara med på shopping. Och lunch. Vid det laget var det återigen kanonväder.

ett födelsedagsbarn och en seriös sportskytt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar