Sidvisningar förra veckan

söndag 23 januari 2011

Söndag

Tokblåsten hade mojnat i morse så man vågade sig ut igen. Till skillnad från igår när jag inte vågade mig ut efter morgonpasset. 7+, lätt bris, grått. Minnet svek mig lite lämpligt så det blev bara lilla fyspasset. Hehe..
Efter duschen och middagsdisken, gårdagens, disken alltså, gjorde jag torrträning mot väggen. När all skidåkning började gjorde jag torrträning mot tv:n, annars skulle jag inte kunna se den. 3,5 timmar blev det, lite okoncentrerat ibland, men vad ska man göra? Efter skidskytte damernas masstart drog vi på banan. Och sol började skymta fram när vi lämnade vårt näste.

Som brukligt på sistone går jag in för att prestera en match. Provskotten går bra. En bit in i första serien går matchen åt h-e. En mental vurpa uppstår och jag dubbelladdar. Är tvungen att räkna en 5:a. Det blir en 89:a.
Sen går det hyfsat tills 4:e serien då det är sådär normalomöjligt att få in dom så det blir 93. Då åker gulfiltret av och dioptern dras ihop. Blir bättre. Fina missar. Slutar på 565. 

Vid det laget vill jag hem. Det är 8 grader i hallen och det känns som om det sitter ett isblock intryckt mellan skulderbladen. Då säger coachen " Du måste göra 4 stycken 97:or innan vi åker hem. Blir vi sena får du ingen middag, eller frukost om det ska gå illa". Jag blir ju förutom stelfrusen också stel av skräck så det är inga problem med stilla hållningen. I första serien har jag chansen, 3 borta på 9 skott. Lägger ut en 9,5 till vänster. 96 alltså. Börjar nästa serie med 2st 9:or. Känns inget bra. Gör 8 st 10:or. 98. "1 tillgodo?" frågar jag. "NEJ!" I tredje serien har jag i princip fixat. 3p borta efter 9 skott. Klämmer ut en 8,4 kl 8. 95p.
Den 4:e serien börjar med 2 fina och 1 skitful 9:a. Avslutas med 7 innertior. 97p. Är klar i 5:e serien efter 9 skott. Ska bara göra en 9:a. Det blir ganska förväntat en 8,7:a kl 7, och således 96 poäng. Precis samma scenario i 6:e, men nu fixar jag en 9.a och klarar 97p. Börjar 7:e serien med två bom. 4:e skottet bom. Slutar med 6st 10:or. 97p.

Det blir för de 7 sista serierna 96,57poäng i snitt per serie. Det tog 50 minuter och kändes som mycket längre. Avfyringarna tycktes ta alldeles för lång tid som vanligt. Och på hela dan endast 2 st 8:or. Jag skulle vilja påstå att tempoträningen betalar sig. Uppvärmning betalar sig. Kolvanpassning är mums. Sen brukar jag vara ganska bra när jag fryser. Och när jag är hungrig. Det har märkts förut. Känner inte för att utforska detta närmare. Lättare gymnastik ska nu utföras innan sänggående. Ha de.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar