Sidvisningar förra veckan

tisdag 25 januari 2011

Tisdag

Det var frost i natt, men solen gasade på bra så vid halv 8 var det 5+. Det gick himla illa att jogga efter hopprepet i morse. Faktum är att det blev mest promenad. Väl på kammaren igen var det stora programmet förutom armhävningar och hantlar. Därefter gick det att springa till affären för att få någon frukost.

Jag var tvungen att gå upp till ett bankkontor i gamla stan för att pröjsa och få en stämpel på "blankett 790".
Det måste man göra om man vill ta med sig sina puffror ut ur Spanien. Kostar 3:54 € och är värt vartenda öre om man betänker vad smidigt man kom förbi Guardia Civil förra gången. 
Rask promenad allltså, tog drygt 1,5 timme i fabulöst vackert väder. Därefter for vi på skjutbanan.

Det var attans kallt i 50 meters hallen. Tavlan lyste något alldeles fantastiskt så brunfiltret åkte på direkt. Redan i första serien står jag och velar alldeles för länge, så ett skott tar vägen upp i 8:an kl 11 på grund av en ofrivillig lyftning. En stund senare glider hela kroppen  åt höger och det blir en 8:a igen. Det slutar på 93p.
I andra serien blir jag lite skumögd och drar 2st 8:or rakt ner. 93p.
Inför tredje serien går jag ut i solskenet och snickrar lite. Samtidigt blir det en liten aning mindre ljust på tavlan och serien börjar med en 6:a och två 7:or lågt. Coachen säger att ska prova gult filter. Det gör jag. Jag sprider lite åt alla håll en stund, men bara en 8:a, och slutar på 83p. I fjärde har jag chans att göra 95p inför sista skottet men får en ganska konstig spasm, en ny sort, och skvätter ut en 6:a kl 4. 91p.
I femte och sjätte serierna blir jag för kall om händerna och kolven vill gärna glida i handen. Dessutom är synen ganska ansträngd och jag fryser ganska rejält. De slutar på 88 och 90p. 538 blir slutsumman. Känns bra ändå, för fläckvis har jag skjutit riktigt bra. Jag tar en serie till för att se om det fortfarande går att skjuta med Norma 2 efter mina sentida kolvmodifieringar. Jag har haft besynnerliga träfflägen med dem tidigare. Inte nu. De går likadant som grön Eley. 91p.

I lufthallen är det 10+. Hemfärd utlovas efter 5 st 97:or Inte förrän i 6:e serien börjar någonting att bli stabilt då jag tar av gulfiltret som i enlighet med vad jag lärt mig tidigare i veckan ska sitta på om det är soligt ute.
Därefter känner jag mig forfarande lite svajig emellanåt och lägger ut 8:or ibland. Velar för länge och blir blind ibland, men det blir poäng. 99, 97, 100, 96, 94, 99 = 585. I fyra av de här serierna skjuter jag nior i sista skottet.

Man får bonus för 100 så man slipper göra den 5:e 97:an. Troligen frös Matte också. Mañana blir det allsvenska och lite snabbpistol inför tävlingen i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar