Sidvisningar förra veckan

torsdag 13 januari 2011

Torsdag

8+. Klart. Mörkt och ensamt. Kyligt i luften. Lätta fyspasset. Minimal frukost för man ska tidigt till banan och vill inte ha någon sockerchock. Det är fri match på söndag och den börjar klockan 9. Eftersom jag inte har en aning om hur banan ser ut den tiden på dygnet så tänkte jag reka.
Börjar med att notera behovet av mer kläder. Noterar att det ligger en skugga diagonalt över tavlorna som rör sig fort. Vid startspår under 25 har den passerat innan första tävlingsserien. Vid startspår under 22 slipper man den helt. No worries. Däremot kommer solen så pass mycket från sidan så det tar drygt en timme innan man slipper de skuggor som uppstår av att tavlan är lite bucklig. Jag kör igång kl 9 med skuggor och allt. Brunfilter från start är vad erfarenheten säger mig om det varierande eller jämn sol. Och jämn blir den. Tavlan lyser som megalink tavlorna på Öckerö.Tokspasmer finns det gott om och synen grumlas i normal takt så 539 blir det, vilket är ganska förutsägbart redan efter 3:je serien.
Då tycker min coach att jag ska köra en serie till, men med gulfilter. Tokfan, tänker jag, men gör naturligtvis som hon vill. Och det funkar i den serien åtminstone. Sen sätter jag på dioptern också och det blir ännu bättre. Träffläget förändrades så det blev klent med poäng, men det var tajt. Så nu är det bara att vinna på söndag.
100 skott på 50 minuter med luftpistol gick lite blandat. Sköt många grova bommar och serierna pendlar mellan 91 och 97. 569 p på de första 60 och 94,4 i totalsnitt.
Gick en sväng på byn i sommaridyllen vid middagstid. 21+ och en klar doft av sommar. 
Kvällen har ägnats åt kolvanpassningar och torrträning. Avslutas med yoga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar