Sidvisningar förra veckan

tisdag 18 januari 2011

Måndag & Tisdag

Lätta fyspasset på måndag morgon. Nytt hopprepspers på 98 studs. 10+ och riktigt otäck skräckfilmsdimma på playan. Belysningen på marinan snett över bukten såg man inte ett dugg av. Såg inte vattnet heller så jag klev i flera gånger. Det är nämligen mycket behagligare att springa där det är renspolat än högre upp. Jämnare yta och bättre och jämnare konsistens. Var tvungen att söka mig uppåt så jag inte skulle förirra mig i tjockan och drunkna.
Dimman låg kvar till halv 2 ungefär och vid den tiden upptäcktes det att det tillkommit en massa pappersjobb så det blev ingen vända till banan. Men gott om småpauser där man kan sikta på diverse grejer. Kände på lite nya fysidéer i kvällningen. Pilates typ. Besvärligt. Det står beskrivet hur det ska utföras, men det är som vilken instruktionsbok som helst ren lögn och det kan aldrig gå.
Tisdag. Riktigt grått i luftrummet. Ett tungt fyspass med MAQ-grejer och sånt. Det gör ialla fall inte ont i hela kroppen längre efter MAQ nuförtiden. Sedan några dagar tillbaka har jag börjat med en liten "förfrukost" direkt efter fysen, bestående av nötter, torkad frukt, ev färsk. Det lär vara nyttigt att fylla på depåerna snabbt efter träning, och eventuellt är jag inte lika benägen att somna efter frukost som jag har varit ganska länge nu. Så fort jag får i mig vad som helst faktiskt.
Fick mig en långpromenad upp till gamla stan och postkontoret för här finns det ingen scanner och det behövde jag för att skicka papper till Australien. Det fanns inte där heller. Och inte på banken jag var in på på. Jag tänkte nästan på att lägga ner hela verksamheten när jag fann en scanner hos en resebyrå. Sen fann jag kakor till tjejerna på resebyrån på marknaden. Och vips var det mesta positivt.
Tränat standardpistol. Det var länge sedan nu. Har svårt att komma överens med aw 93:ans kolv efter så lång frånvaro. Får ingen rytm i skjutningen heller. Slutet på provserien ser bra ut så i första 150 sek. serien gör jag som brukligt ett skott, kikarkoll att det sitter rätt. och 2 dubbelskott. Gör likadant i andra serien och det blir 96p dittills. 3:je serien börjar med dubbelskott och kikarkoll, fortsätter med trippelskott och det är nu det blir påtagligt att rytmen är på drift någonstans. 45p. Nästa serie görs likadant och blir en 47:a. = 188p.
Nu har jag tränat för 20 sek. serierna. Jag går upp ovanför svart och fokuserar riktmedlen som om det vore precisionsskjutning. Sänker med struket korn ner genom pricken osv. Jag har blivit grymt långsam men det funkar. 48p. Jag gör en till likadan med samma resultat. Nu ska jag få det här att likna 10 sekunders lite mer så i 3:je serien lyfter jag inte längre än till riktområdet och dessutom drar jag lite snabbare i spaken för varje skott. Det ska man träna mer på för nu märks det att bl.a. greppets hårdhet varierar hela serien igenom, rytmen är verkligen helt borta, och tidsuppfattningen är obefintlig. Behöver man tänka på all sån skit så tappar man fokus på kornet. 46p. men det var ren tur. En till likadan blir 48p. =190p.
10:or: Nu är man i det stadiet att man måste damma iväg dom även om siktbilden är lite skev, eftersom en dålig träff är bättre än en bom för att tavlan svängt bort. Är helt enkelt för otränad för att kunna göra det här på ett önskvärt sätt. Jag är alldeles för sen med första skottet och det blir ganska panikartat. Jag gör taskiga avfyringar med träffar klockan 7-8. Riktar taskigt med träffar kl 12. 44, 49, 46, 45. 184p. Totalt 562p.
Jag brukar göra 569 på årets första standardträning och här finns helt klart grejer att förbättra men jag är lite nöjd ändå. Match på torsdag. Hyfsat mycket folk anmälda.
I lufthallen försöker jag göra en riktig match, vad gäller tempo och prestationsångest. Det sistnämnda ordnar sig med att Matte bjuder på godis för 5 tior i rad. Jag skjuter fruktansvärt tätt idag men det kan vara 2 träffbilder på samma tavla ibland. 10 skott per tavla, med kontroll vart femte för godisets skull. Jag har snickrat lite på kolven sen sist och det verkar som om tokspasmerna åt vänster har gett med sig. Bara 2 sådana blev det. Velar för länge och lyfter ut dom kl 1-2 allt för ofta. 574 poäng och bara 2 karameller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar