Sidvisningar förra veckan

måndag 10 januari 2011

Fortfarande måndag

Skitskönt att vara tillbaka i Alcudia, men lite jobbigt för nu blir man uppkörd på morgonen för hård fys. Hela programmet med MAQ-grejer och sånt. Har nästan glömt hur man gör, men det lär komma mer, så man lär sig nog.
Jag har funderat lite på den myckna darrighet jag upplevde i Sävsjö. Det är definitivt inte normalt. Ljuset flimrar där, och jag funderar på om det kan vara så att det är någon effekt av det. Vanligt flimmer har jag sett förr, men jag kanske har blivit känslig på något vis. Kaffe har jag inte druckit på 2 veckor. Alkohol är obefintligt. Nervös har jag inte känt mig. Det var förväntat att jag skulle göra mellan 565 och 570, och med tanke på vad jag tycker om skjuthallen sen förut kan jag inte se att jag borde vara nervös för några topplaceringar eller så. Tokskvättarna och tröttheten som blivit värre igen kan bero på mineralbrist. Kroppen urlakas i fysen och över julen var inte kosthållningen optimal. Det låter löjligt tycker jag, men betänk, jag är en gubbe. Snittresultatet på 3 dagars skjutning blev 564. 2008 hade jag 566. Det var andra året jag sköt i Swedish Cup. Eljest har det gått sämre. Som sämst första året med 556.6 i snitt. Det är lite halvtaskigt med utveckling i den där hallen.
En kraftigt bidragande orsak till skitresultaten är velandet innan smällen. Det finns ingen som helst tillstymmelse till automatik. Allt går i etapper och jag har långt mindre än ett halvkilos tryck på spaken när ögat börjar svikta. Så nu ska det tränas annorlunda.
På skjutbanan i Palma i dag tänkte jag att 100 skott på 50 minuter ska lära gubben att fyra av. Norsk stil. Ja, det finns en bra norrman. Kanske fler.
Så man värmde upp med lite armflax och småstuds och dammade iväg de första 60 på 32 minuter. 574 poäng. Det tog lite tid att räkna ut det så i serierna 9 och 10 hann jag inte ta ned pistolen mellan skotten. Snitt poäng per serie blev 95,7.
Gick för att köpa mer kulor och anmäla mig till fripistolmatchen nu på söndag, och när jag kom tillbaka gjorde jag om det. De 60 första på 30 minuter. 573 poäng. Snitt på 10 serier 95.4.
Det är elektriskt ljus i hallen i Palma också, men det flimrar inte så attans. Och det myckna darrandet finns inte längre.
Nästa luftmatch går 29/1. Då ligger resultatet mellan 573 och 578 om formkurvan stiger som planerat. Nu ska den här dagen avslutas med lite yoga för att bli av med några konstiga spänningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar