Sidvisningar förra veckan

tisdag 28 december 2010

tisdag

Väckarn ringde i morse och Matte klippte till mig som vanligt, för hon tror inte att jag hör den, sen somnade hon om själv, så medan jag gjorde mina armhävningar, situps, hopprep och jogging snusade hon djupt. Så jag fick allvarliga bannor när hennes slummer var över och hon fann mig i duschen. Det följde orättfärdiga anklagelser om smitning. Jag blev nästan kallsvettig där i duschen ett tag. Det låter kanske inte så intressant, men det är sånt här som skapar trauman och livslånga men.
Jag tog med mor ut på en promenad i det fantastiska vädret på förmiddagen. Vi gick upp till gamla stan och spanade in marknaden bl.a, tog ungefär 2 timmar. Slingrade hemåt genom  något outforskade kvarter, och kom lagom till fika.
Dagens skjutbanebesök resulterade i 9 serier om 10 skott vardera. Det gick riktigt bra förutom en stund där i mitten, men då hade jag naturligtvis allsvenskans klisterlappar på. 93 som sämst.
Då jag var färdig gick jag till kontoret för att införskaffa tavlor. Det luktade bränt därinne, och när den trevliga damen kom tillbaka från lagret slår röken upp ur hennes papperskorg. Den står på hennes sida av skrivbordet och hon verkar inte lägga märke till eldsvådan så jag säger "fuego" och pekar på korgen.
Hon ler artigt, pekar på korgen och säger "si, fuego", och börjar knappa på datorn för att se vad hon ska ta för tavlorna.
Tränar fripistol mot väggen i kvällningen.

promenadkompis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar