Sidvisningar förra veckan

fredag 17 december 2010

Fredag

Kom upp lite sent i morse, men det har jag ingenting emot. Gjorde det stora tuffa fyspasset, och blev skapligt förvånad när jag märkte att det var över på 1 timme och 8 minuter. Det brukar ta 2 timmar. Det har blivit mycket lättare att utföra rörelserna så tempot har ökat. Nytt hoppreps pers också, 232 hopp på 5 minuter.Torrt och fint på playan. 7 grader, skaplig men uthärdlig bris.
Hade inte koll på när skidskyttet skulle börja ,så det blev bra fart på dusch och frukost. Blev skickad till affären för det sista också. Brådis med allt innan SVT behagade förtälja att hela rasket var inställt pga. otjänlig väderlek. Så jag hade plötsligt tid att knalla upp till fotografen i gamla stan för ta ett kort till medlemskortet i klubben. Sånt där går för himla fort nuförtiden. Det tog inte mer än 5 minuter så hade jag 4 proffsiga bilder i tassen, till en kostnad av 45 sek.
Till banan. Fripistol står på menyn.


Det var ju ett tag sen sist, men det går inte att vara helt missnöjd. Det mörknade fort efter att bilden togs så det blev tämligen omöjligt att få iväg mer än 40 skott. Och på skjutplatsen 3 steg bort kom det en kille med en stöddig studsare som troligtvis inte betalar ammunitionen själv. Det blir lite svårt att hålla tätt ibland. Min nya picka verkar ganska pålitlig, men jag ska ratta på tryckvikts inställningen till nästa gång.
Poäng blev det inte, men stundtals satt det ganska samlat och prognosen pekar mot 530, vilket ju låter ganska illa, men ifjol blev det bara 522 första gången. Och då slapp jag studsaren. Det största vilt som finns på ön lär vara vilda getter, men dom här grabbarna har verkligen rediga bössor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar