Sidvisningar förra veckan

onsdag 29 december 2010

onsdag

I morse gjorde jag ett försök att somna om igen, och det gick hyfsat en stund, men jag blev inte riktigt färdig med drömmen innan Matte märkte att jag låg kvar, så jag hann aldrig upp saaben.
Lilla fysprogrammet gick lätt när det väl kom igång, playan var skapligt öde fast jag var en halvtimme sen och himlen var klar och det var 8+, och vaderna börjar skärpa till sig.
Det sista av julskinkan strök med till frukosten, lite synd för den var fortfarande god, rödbetssalladen likaså. Det är ju inte bara att gå och köpa nytt här, så lite deppad är jag fast på det hela taget har det varit en fin dag.
Det var nog kanske 22 grader vid skjutbanan, till Mattes förtret eftersom hon skulle stänga in sig i lufthallen. Själv stod jag på 50 metersbanan och blev nästan svettig. Riktigt fetmysigt var det att gå ut ur hallen för att markera. Och bra gick det fast jag blev skapligt skumögd raskt. 87 som sämst, 94 som bäst, 548 totalt.
Undrar hur det skulle gå om man slapp få bröstbenet inslaget av tryckvågen från geväret bredvid. Kulorna från det gör ont i öronen då de passerar ovanför när jag markerar.
Väl kommen in i lufthallen är jag nog uppvärmd för att ge mig på en match direkt. Målet är att klara 48 poäng/5 skott i snitt. Det ska vara lättare att förminska uppgiften, för då förminskas dess problem också.
Stundtals var det hård psykning och hot om repressalier men det gick bra, 580, som man kan förvänta sig om man inte gör 8:or.
Kvällspromenad till affären för att få ihop till middag. Fisksoppa.
Jag vill ha mer jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar