Sidvisningar förra veckan

måndag 6 december 2010

Måndag. Helgdag. I Spanien.

Kanonväder i Lördags. Var ute på träningsrundan på morgonen men det gick himla illa att springa. Gick ungefär halva vägen. Benen funkade inte bara. Men flera timmars balkongmys följde på det, och jag kom inte in för att bekämpa väggen förrän Björndalen hade vurpat bort segern. Matte bokade resor så det är klart till Wroclaw. Igår var det grått på förmiddan men det ljusnade och blev riktigt fint framåt kvällen, bortsett från kallblåsten. Egentligen hade jag ledig dag men jag kunde inte låta bli fripistolen. Kunde inte låta bli att snickra på kolven heller. Nu känns den ganska bra. Handen formar sig till vad som helst på några timmar.
I morse var det lättsprunget. Sanden var torr och tempen var 14. Gott om vind men uthärdlig. Och nytt pers med hopprepet, 39 trasselfria hopp i rad. Tog med mamma på promenad upp till gamla stan för att lägga en julklapp på posten och blev vid framkomsten dit varse om St.Nikolaus dag. Dom stänger tydligen rubbet. Trevlig vana skulle jag ha tyckt någon annan gång.
Matte och jag for på banan i Palma vid 2-tiden. Ingen där. Dom firar inte St.Nikolaus med skottlossning. Så mellan skotten blev vi varse en massa fårbräkanden och tuppkacklanden. Mysigt på nåt vis som jag aldrig skulle ha kunnat föreställa mig.
Stillahållningsträning enligt Marcus presentation från träningslägret i Sävsjö. Jobbar vidare med ett avsnitt om dagen resten av veckan är det tänkt. Gick hyfsat i starten i dag. Träffbilden på vit tavla krympte sedan förra gången men sedan blev det något fel med allt. Slutade riktigt hyfsat men det blev bara 570 ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar