Sidvisningar förra veckan

lördag 18 december 2010

Björns dag

Lugn start på dagen. Bara 5 minuter hopprep ( 240 studs) och den vanliga joggingrundan. Match i dag nämligen. 5 plus och obetydlig bris. Klar himmel men för tidigt för sol.
8 kampvilliga pistoleros i hallen. 9 grader ( nio) inomhus. Helt klart en aning för kallt. Med tiden blev det 11, men det är ju ingen praktisk skillnad.
Jag sköt väldigt tätt och bra, men ofta på fel ställe. Det var faktiskt 580+ stuk på tillställningen, men....7:or och 8:or sitter också tätt ibland. Spänningen och atmosfären i hallen var iallafall värd mödan när det visade sig att jag måste göra 100p i sista serien för att komma jämsides med Björn. 7:de skottet blev bara en 9,bra nära. Björn vann. jag blev 2:a.

Jag fick hans donut när vi fikade efteråt. Som om jag skulle behöva tröstas.  I kvällningen kokar vi glögg på kammaren, och grunnar på en jippotävling den 27:e. Det enda man får veta i förskott är att kalibern är .22. Och vi gläds åt att Asgeir vann i Luxemburg i dag. Anständiga poäng. Kanske han har en bra tränare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar