Sidvisningar förra veckan

måndag 27 december 2010

Fältskjutning!

Så är frossandet över ännu en gång och allt ska plötsligt vara sådär otäckt normalt. Så upp i ottan för sån där liten fysträning, hur ont det än gör. Förvisso har jag fubbat i degenereringen under frossastunden, exempelvis har promenader begåtts och torrklickningar har hörts, men i huvudsak har jag varit en dålig sportsman.
Skitvackert väder över hela ön idag, men kallt. 8 grader i lufthallen, och det kändes inte annorlunda i 25 meters hallen. Märkligt ändå att det känns som om man är van vid den tempen när man har 22:an i tassen.
Startavgift hade dom inte idag, "det är ju navidad". Ammunition låg på skjutplatsen. Förutsättningarna löd,
"5 skott i tavlan på 30 sekunder". Då det var en tavla som påminde starkt om nationell helmatchtavlan, fast det var 5 figurer, undrade jag om det skulle vara 1 skott i varje eller 5 skott i kaninen för att sätta 5 skott i kycklingen i nästa serie? Jag tolkade svaret som "du får väl göra som du vill".
"Preparacíon!" betyder inte förberedelse. 2 sekunder efteråt kommer "FUEGO!" och då börjar det smälla, så då inser även jag att det är dags att ladda och skjuta. Och det blev lite stressigt men 5 träff. och slut på tävlingen för min del. Det var bara en serie. Fler skjutlag följde och många var det som inte träffade nånting, men det var ett jäkla liv och alla hade skitkul och alla fick en vinpava för sin insats. Vad det var som gjorde att jag kom 2:a vet jag inte. Kanske vinnaren bedömdes ha skjutit tätare. Särskjutningar blev det inte frågan om.


Sådan får man för att man är med.

Så här ser andrapriset ut. Jag fick välja mellan det här och 4 olika korvar. Inget ont om korv men det har varit mycket nu.
Av någon helt outgrundlig anledning fick jag någon sorts energiattack och torrklickade en timme på eftermiddan. Därefter gjorde jag 500 hopp med hopprepet ( nytt pers, 78 i rad), och gick till sängs med en oruvlig huvudvärk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar