Sidvisningar förra veckan

torsdag 17 november 2011

Träningsvärk

Vi hade -13,8 grader i morse. Orrmosjön hade betydligt mer is idag än igår och jag invigde mina nya handskar. Fingervantar av kraftigt gummi med uttagbart foder av tjock fleece. Styva doningar. De höll värmen bra men nu har jag träningsvärk i händerna och speciellt i avtryckarfingret/gasfingret. (Det går att skylla på mycket men jag tror den här är ny).
Häromdagen befann jag mig i ett bestånd av mest stor björk som skulle tas ned så det gjordes med kedjesåg. Sådana hanterar man inte varje dag, så armarna höll på att lossna mot slutet av dagen. Jag var bergis på att det inte skulle gå att skjuta alls den kvällen, men då började jag faktiskt med 98 och 96 innnan orken tog helt slut. Jag är trött så att det räcker ikväll också men började rätt hyfsat, fortsatte mycket ojämnt, utan toppar, slutade på 550. På sätt och vis tycker jag att det börjar ta sig även om resultaten är skamliga.
Jag lär få semester vid månadsskiftet så då ska man väl kunna kurera sig och börja träna lite meningsfullt. Jag tankade ner lite ny mjukvara till scatten igår, efter inrådan från folk, då den är synnerligen besvärlig att få igång. Den gick inte alls igång efter det, men den blev bättre efter en omgång till av CD:n  Nu går den oftast igång på andra försöket. En makalös förbättring. Hade jag haft en bil som varit så opålitlig skulle jag inte haft mage att försöka sälja skiten.
Match i Strömsund både lördag och söndag, Det betyder övernattning hos mor i Sollefteå. Det var länge sedan vi sågs så jag hoppas och tror på lasange.

1 kommentar: