Sidvisningar förra veckan

söndag 13 november 2011

Diskret sorti.

 Scatten är en hård och orättvis motståndare. Den är nu beskjuten med ganska rejäla mängder ammunition, och det är ett obestridligt faktum att det är högre poäng på papptavlan än på dataskärmen. Det är inte alls ovanligt att den visar 0,8 poäng för lite. Det har hittills betytt i snitt 7 poäng per match. Och det fanstyget visar aldrig högre valör än skottet i tavlan.
Jag var i Östhammar igår för att skämma ut mig. Det var inte syftet men det blev så. Kanonfin belysning, kanske aningen för ljus, men det gick att sikta hur länge som helst utan att gardinen drogs för. Jag borde alltså ha kunnat skjuta bättre, men det var en instabil kropp som härbärgerade min själ i begynnelsen, och mot slutet blev det tydligt att jag siktande på fel ställe. Inte förrän på 18:e tavlan hade jag två 10:or. Det slutande på 556 och jag fick stryk av massor med folk vars namn är helt främmande för mig. Och av en del som jag tänkte spöa. Och av en del som jag förväntade mig stryk från förstås. Det är illa på flera sätt.
Det fanns tillfälle till en andra match. Jag sköt jämnare och kroknade bara en aning på slutet, men det var låga poäng hela vägen och det slutade på 562. Jag pös därifrån tämligen omgående så vad resten av startfältet gjorde vet jag inte. Missnöjet var gränslöst. Livsgnistan saknades.
Jag var i Östersund idag. Gövikenhallen. Jag tror ljuset är bra där också. Det är lite mildare, men bara en liten stund in i matchen måste jag vidga siktskåran för det blev bara grått sudd när kornet kom ner genom pricken. Det blev ingen långvarig förbättring och jag vet att jag inte kan vidga mer för då kan jag inte hålla rätt i sida.
I övrigt kändes det ganska bra redan från början. Stod stabilt darrade inte överdrivet, fick iväg dem aningen lättare än på länge, och framförallt en hyfsad uppfattning om vart det tog. Det hände att jag var disciplinerad också. Tog ned alltså. Fegt men bra om det behövs. Och de satt tätare. Men två 9:or är två bom även om de sitter i samma hål. 565 och därmed klarade jag inte kvalgränsen för Luxemburg. Coachens kvalgräns var 570.

1 kommentar:

  1. sköt på arcus i lördags hade inte träna sen i våras 561 får duga som otränad fick ställa ihop baksiktet så det blev mindre luft kasta dom i sida så förbannat innan

    SvaraRadera