Sidvisningar förra veckan

tisdag 8 februari 2011

SM och lite till

Det var ju inte så festligt som det skulle ha kunnat vara. Jag blev lite paff då jag kom dit och såg att falling target sköts på mega link. Hade jag vetat det hade jag nog varit med, med tanke på tillvänjningen inför matchen. Hade säkert varit lätt att kolla det, men jag tänkte inte alls i andra banor än plåt. Skitsamma. Jag såg i alla fall att det skulle bli jobbigt med ljuset.

Schysst säng på Grand så man sov ju gott men ljuset blev inte bättre för det. Skarpt och vibrerande och reflexer från alla håll. Skitjobbigt. Blev ansträngd ända nere i knäna. Det blev bara 566 och 10 poäng från skamgränsen men jag kände mig faktiskt smånöjd ändå. Det kan lätt ha gått mycket sämre. De flesta skyttar jag pratade med efteråt tyckte att det var otäckt ljus. De som tyckte annat var med högt uppe efter grundomgången.

Innan finalen kom jag över en schysst pryl. Variolens. Ny modell. Mycket tunnare, lättare och klarare än förut. 1400 Nok. Roar Hembre ( trevlig gutt) är norsk återförsäljare. Han har inget demo exemplar för tillfället för det tog jag. Så nu kan jag ha skärpa på kornet när jag vill. De senaste två åren är det slumpen som har styrt det och det har han gjort jäkligt illa.

Så det blev en bra final. Mycket reflexer i omgivningen fortfarande men fördelen med skarpt korn är inte att förakta. Skvätte ut en 7.5:a som jag aldrig märkte att det var något fel på i någon sorts masspsykos ( det var fler som gjorde det i samma skott)  men annars var det nog tätare än jag brukar skjuta, och jag klättrade från 6:e till 3:e plats.
Nu sitter jag på Arlanda. Det är ultratrist väder och jag är på väg till Wroclaw för att skjuta fripistol på torsdag, luft på lördag och snabb på den tid som arrangören behagar bestämma sig för. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar