Sidvisningar förra veckan

söndag 22 september 2013

Reg-M i Boden

Det kan man ju ha haft ogjort. Hellre.

Det hade ju den goda smaken att vara vindstilla, vädret, men regn bjöds precis hela tiden. Och mörker.
De första 4 serierna i fripistol gick fullt okej ändå, med resultat över 90 i alla, men sen servade jag en toz och när jag tittade upp efter det var det mörkare. Började 5:e med en fin 7:a till höger, men förutom att allt var skumt tyckte jag ändå att allt var centrerat och att det borde ha tagit bättre. Drog ur pipan och satt en ful 8:a till höger. Lyckas rädda 90p tillslut, men nästa serie går inte bra. Börjar med en ful 7:a till höger. Rattar lite och lägger på lite ansträngning. 7: vänster, 6:a höger....Drar ur pipan och finner bly den här gången, skruvar in mig i 10:an ganska enkelt  trots frånvaron av ljus och slutar där med en känsla av att det var skitlätt iallafall. 81p i sista och 539 totalt. 2p från säsongsbästa tror jag.

I grov hade jag fördelen att få göra mig av med lite misslyckad experimentammunition. Kommer inte att sakna den. 273 i precen. Så här efteråt är jag faktiskt lite nöjd med 287 i duellen, så illa som det kändes och sågs. Och solen gick aldrig upp så snabben skulle vi ju bara ha hoppat över om vi hade haft något vett. 2 dårar sköt och funktionerade och en snabbmatch har aldrig varit snabbare, blöta klisterlappar till trots.
K 12. Ursäkta suddigheten. I hålet ovanpå "slutstycket"lär det enligt andra källor än Pardinis instruktionsbok finnas en nålventil med vilken man kan justera rekyldämpningens effektivitet.
En del grejor på pickan sticker ut så att kolven har fått modifieras en aning på insidan. Inget större problem.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar