Sidvisningar förra veckan

fredag 20 september 2013

Tokregn

Man är fast inomhus. Armhävningar, jogging på stället ( man känner sig skitdum ), mycket  blindavfyringar på vit vägg. På sätt och vis bra för jag har kunnat koncentrera mig på att göra ett snabbt lyft utan att något annat fått vara med och störa. Jag har ju aldrig lyft snabbare än jag behöver för att rycka av ett hyfsat skott i duell, och det har man ju gjort så pass ofta att det är svårt att ändra på, så för att skjuta snabbpistol har hastigheten i lyftet inte räckt till. Det kommer väl att falla tillbaka i mestempo när man får tavlor framför sig antar jag, men om man bygger en vana i rörelsen så...

Någon sväng till lufthallen har det blivit, med både ris och ros i resultaten. Sitter fast i Malå för tillfället så jag har lånat en luftpistol, Pardini K 12, med stor Rinkkolv så den slirar omkring i lavetten betydligt mer än trivsamt. Det finns folk som säger att K 12:an har bättre rekyldämpning än Steyr lp 10. Det var länge sedan jag hanterade en sådan så jag vet inte, men det känns inte mycket. Jag kan i princip bara avgöra om det är luftskott eller dubbelladdat på ljudet. Ja, man kan dubbelladda, men det måste göras med flit. Excellent puffra. Kommer att sakna den. Marknadens bästa avtryck, elektroniska varianter inräknade, och utdömda.
                                                                   Hade ingen bild på pickan.
 Ett sånt här stycke prima maskineri hade jag lagt vantarna på i veckan om det hade funnits intresse för det hos innehavaren. Fanken. Lee gör verktyg på beställning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar