Sidvisningar förra veckan

tisdag 8 mars 2011

jippi

Oppe i ottan var man  morse för att jogga ner till riksvägen fram och tillbaka. Kan inte dega bort den kondis som infunnit sig i vinter, det skulle om inte annat ha onödig-gjort slitet det var att skaffa den. -2 grader, mulet och stilla, 5mm nysnö och lättsprunget. Kände välbefinnande efteråt.

Två matcher snabbpistol gick lite konstigt. Första halvan 284, andra 276.
Tredje halvan 276, fjärde halvan 285. = 560 och 561. En usel 6:a per halva. Känner mig rätt nöjd med det fast det borde vara ganska enkelt att göra bättre.

Fripistolen börjar fungera igen. Drog ungefär 9-10 serier. Testade amunition och brydde mig aldrig om att korrigera siktet. Kollade bara träffbilder när jag markerade efter 10 skott. Ibland blev det som vanligt en ny träffbild någon annanstans efter halva serien, men överlag gick det mesta tätare än på länge. Kan tänka mig att det var väl över 550 om det vore centrerade bilder. Vad som dittills bekymrade mig var att jag såg så bra idag. Hade en tid hos optikern nämligen.

Trevlig snubbe. Han kunde bekräfta att jag är halvblind och att det har blivit sämre än sist. Känns skönt att det inte bara är inbillning. Han kunde även se att jag har problem med lysrör, vilket jag vet själv, men det är skönt att det inte bara är inbillning. Jag har allt för ofta fått reta upp mig på folk som säger till mig att "sitter bara i huvudet". Nytt glas på ingående alltså, och därför dagens rubrik. Det blir väldigt mumsigt och det går aldrig lika bra med selleri.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar